РОЛЬ НЕЗАЛЕЖНИХ ГРАФІЧНИХ МАЙСТЕРЕНЬ У РОЗВИТКУ АМЕРИКАНСЬКОЇ ЕСТАМПНОЇ ГРАФІКИ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ ХХ СТОЛІТТЯ
Анотація
Публікація досліджує визначну роль незалежних графічних майстерень у розвитку естампної графіки США другої половини ХХ століття. Робиться короткий огляд передумов, які спричинили графічний бум у післявоєнній Америці, серед яких урядова підтримка графічного мистецтва та художників у відповідь на скрутні економічні часи Великої депресії у 1930-ті роки, значний європейський вплив, пов'язаний із імміграцією до США відомих художників з Європи у розпал Другої Світової війни, роль США як глобального лідера, зокрема, в сфері культури у післявоєнний період. Ґрунтовно досліджується феномен зазначених майстерень, особливості і формат їх роботи, їхній внесок у розвиток графічного мистецтва Америки та світу. Акцентується увага на мистецьких колабораціях графічних майстерень з відомими художниками як основний напрямок їх роботи, даються конкретні приклади такої співпраці та її значення для розвитку світового мистецтва та естампної графіки в США цього періоду.
Ключові слова: американське графічне мистецтво другої половини ХХ ст., американська естампна графіка, графічна майстерня, мистецтво США у ХХ ст., післявоєнне мистецтво, мистецькі колаборації.
Повний текст:
PDFПосилання
Brown К. (2013). An Insider’s Perspective: Interview at the National Gallery of Art, Washington. ˂https://www.nga.gov/exhibitions/2013/crownpointpress.html˃ (2020, July, 28).
Brown K. (1996). Ink, Paper, Metal, Wood: Painters and Sculptors at Crown Point Press. – 288 с.
Crimp D. (1980). On the Museum's Ruins Author(s). The MIT Press, vol. 13. 41-57. ˂http: https://fdocuments.in/document/crimp-on-the-museums-ruins-1980.html˃. (2020, April, 20).
Felsen S. (2015). Interview at the Rauschenberg Foundation / James L. McElhinney. ˂https://www.rauschenbergfoundation.org/artist/oral-history/sidney-felsen ˃ (2020, July, 28).
Felsen S. (2015). Under the sign of Gemini: Interview. The Octavian Report, volume 1, issue, 3. ˂https://octavianreport.com/article/under-the-sign-of-gemini-an-interview-with-sidney-felsen/˃. ( 2020, July, 24.)
Fine R.E., Ritchie C., Walz J.F. Essey. (2005). Gemini G.E.L.: A Catalogue Raisonné, 1966–2005. ˂ https://www.nga.gov/gemini/essay.htm ˃ (2020, July, 23)
Finlay N. (1981). American Printmaking in the Twentieth Century. The Princeton University Library Chronicle, vol.42, no.2. 104-112 р. ˂https://www.jstor.org/stable/pdf/26402233.pdf ˃. (2020, July, 27).
Hunsen T. (1995). Printmaking in America: Collaborative Prints and Presses, 1960-1990. Exhibition catalogue. New York: Harry N.Abrams.
Rippner S. (2000).The Postwar Pint Renaissance in America. In Heilbrunn Timeline of Art History. The Metropolitan Museum of Art. ˂https://www.metmuseum.org/toah/hd/post/hd_post.htm%20(October˃. (2020, July, 28).
Ritchie C. (1994). Gemini G.E.L.: Recent Prints and Sculpture. With an introduction by Ruth E. Fine. National Gallery of Art. ˂https://www.nga.gov/research/publications/pdf-library/gemini-gel-recent-prints-and-sculpture.html ˃. (2020, July, 28).
Tallman S. (1996). The Contemporary Print from Pre-Pop to Postmodern. Thames & Hudson.
Tyler K. Interview. (2018) National Gallery of Australia / Nick Mitzevich. URL: https://kennethtylercollection.net/2019/05/30/kenneth-tyler-in-conversation/ (2020, July, 28).
Viso O. (1994-95). The Golden Age of American Printmaking 1900-1950. For the exhibition Artists of the American Scene: A Selection from the Dr. Robert B. and Dorothy M. Gronlund Collection of Twentieth Century Prints. Norton gallery of Art ˂ http://www.tfaoi.com/aa/9aa/9aa175.htm ˃ (2020, July, 28).
Wye D., Figura S. (2004). Artists and Prints: Masterworks from The
Museum of Modern Art. The Museum of Modern Art. ˂https://www.moma.org/calendar/exhibitions/3107 ˃. (2020, July, 17).
«Yes, no, maybe: Artists Working at Crown Point Press»: Exhibition materials (Washington, 1.09.2013-5.01.2014 ). Washington: The National Gallery of Art. ˂https://www.nga.gov/features/yes-no-maybe.html˃. (2020, July, 23).
References:
Brown К. (2013). An Insider’s Perspective: Interview at the National Gallery of Art, Washington. Retrieved from: https://www.nga.gov/exhibitions/2013/crownpointpress.html. [in English] (2020, April, 20).
Brown K. (1996). Ink, Paper, Metal, Wood: Painters and Sculptors at Crown Point Press. Chronicle Books. [in English]
Crimp D. (1980). On the Museum's Ruins Author(s). The MIT Press, vol. 13. 41-57. Retrieved from: http: https://fdocuments.in/document/crimp-on-the-museums-ruins-1980.html. [in English]. (2020, April, 20).
Felsen S. (2013). Interview at the Rauschenberg Foundation / James L. McElhinney. Retrieved from: https://www.rauschenbergfoundation.org/artist/oral-history/sidney-felsen. [in English]. (2020, July, 28)
Felsen S. (2015). Under the sign of Gemini: Interview. The Octavian Report, volume 1, issue, 3. Retrieved from: https://octavianreport.com/article/under-the-sign-of-gemini-an-interview-with-sidney-felsen/. [in English] (2020, July, 24)
Fine R.E., Ritchie C., Walz J.F. Essey. Gemini G.E.L. (2005): A Catalogue Raisonné, 1966–2005. Washington: The National Gallery of Art. Retrieved from: https://www.nga.gov/gemini/essay.htm. [in English]. (2020, July, 23)
Finlay N. (1981). American Printmaking in the Twentieth Century. The Princeton University Library Chronicle, vol.42, no.2. 104-112 р. Retrieved from: https://www.jstor.org/stable/pdf/26402233.pdf. [in English]. (2020, July, 27).
Hunsen T. (1995). Printmaking in America: Collaborative Prints and Presses, 1960-1990. Exhibition catalogue. New York: Harry N.Abrams. [in English]
Rippner S. (2000).The Postwar Pint Renaissance in America. In Heilbrunn Timeline of Art History. The Metropolitan Museum of Art. Retrieved from: https://www.metmuseum.org/toah/hd/post/hd_post.htm%20(October. [in English]. (2020, July, 28)
Ritchie C. (1994). Gemini G.E.L.: Recent Prints and Sculpture. With an introduction by Ruth E. Fine. National Gallery of Art. 91. Retrieved from: https://www.nga.gov/research/publications/pdf-library/gemini-gel-recent-prints-and-sculpture.html. [in English] (2020, July, 28).
Tallman S. (1996). The Contemporary Print from Pre-Pop to Postmodern. Thames & Hudson. [in English]
Tyler K. Interview. (2018) National Gallery of Australia / Nick Mitzevich. Retrieved from: https://kennethtylercollection.net/2019/05/30/kenneth-tyler-in-conversation/. [in English]. (2020, July, 28)
Viso O. (1994-95). The Golden Age of American Printmaking 1900-1950. For the exhibition Artists of the American Scene: A Selection from the Dr. Robert B. and Dorothy M. Gronlund Collection of Twentieth Century Prints. Norton gallery of Art. Retrieved from: http://www.tfaoi.com/aa/9aa/9aa175.htm. [in English]. (2020, July, 28).
Wye D., Figura S. (2004). Artists and Prints: Masterworks from The
Museum of Modern Art. The Museum of Modern Art. Retrieved from: https://www.moma.org/calendar/exhibitions/3107. [in English] .(2020, July, 17).
«Yes, no, maybe: Artists Working at Crown Point Press». (2014). Exhibition materials (Washington, 1.09.2013-5.01.2014 ). Washington: The National Gallery of Art. Retrieved from: https://www.nga.gov/features/yes-no-maybe.html. [in English]. (15.07.07).
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.
Цей твір ліцензовано за ліцензією Creative Commons Із зазначенням авторства 4.0 Міжнародна.