АНАЛІТИКО-СИНТЕТИЧНІ СКЛАДОВІ РОБОТИ НАД РОЛЛЮ В КЛАСІ СЦЕНІЧНОЇ МОВИ ТА АКТОРСЬКОЇ МАЙСТЕРНОСТІ
Анотація
У статті здійснено функціональний аналіз аналітично-синтетичних складових роботи актора над роллю. Визначено, що аналіз ідейної суті твору, є важливим аспектом у навчанні студентів в класі сценічної мови та акторської майстерності. Обґрунтовано необхідність оновлення навчальних програм та осучаснення методичного аспекту викладання дисциплін акторської майстерності. Досліджено роль аналізу твору та ролі у процесі словотворення і побудови художнього образу на сцені. Розроблено основні рекомендації для підготовки методики навчання студентів роботі над роллю.
Ключові слова: театральна педагогіка, сценічне мистецтво, акторська гра, робота над роллю, ідейний аналіз, бачення, уява, ставлення, мовна перспектива, пауза.
Коленко А. В. Аналитико-синтетические составляющие работы над ролью в классе сценической речи и актерского майстерства / Киевский национальный университет театра, кино и телевидения имени И. К. Карпенка-Карого
В статье осуществлен функциональный анализ аналитически-синтетических составляющих работы актера над ролью. Определено, что анализ идейной сути произведения является важным аспектом в обучении студентов в классе сценической речи и актерского мастерства. Обоснована необходимость обновления учебных программ и осовременивания методического аспекта преподавания дисциплин актерского мастерства. Исследована роль анализа произведения и роли в процессе словообразования и построения художественного образа на сцене. Разработаны основные рекомендации для подготовки методики обучения студентов работе над ролью.
Ключевые слова: театральная педагогика, сценическое искусство, актерская игра, работа над ролью, идейный анализ, видение, воображение, отношение, словесная перспектива, пауза.
Kolenko Anfisa Volodymyrivna Analytical and synthetic components of work on the role in the class of stage speech and acting / Kyiv National I. K. Karpenko-Kary Theatre, Cinema and Television University, Ukraine, Kyiv
In the article, a functional analysis of the analytic-synthetic components of the actor's work on the role is performed. An opinion is expressed that an analysis of the ideological essence of a work is an important aspect in teaching students in the class of stage speech and acting. The necessity of updating the curricula and modernizing the methodical aspect of the teaching of the acting disciplines is grounded. The role of the analysis of a work and a role in the process of word formation and the construction of an artistic image on the stage is examined. The main recommendations for the preparation of methods for teaching students to work on the role are developed.
Key words: Theatrical pedagogy, stage art, acting, work on the role, ideological analysis, vision, imagination, attitude, verbal perspective, pause.
Повний текст:
PDFПосилання
Станиславский К. С. Собрание сочинений: В 9 т. М.: Искусство, 1989.
Зверева Н. А., Ливнев Д. Г. Словарь театральних терминов (создание актерского образа). – М.: ГИТИС, 2007. – 136 с.
Станиславский К. С. Работа актера над собой. – 2015. – Т. 4. c. 125; Т. 5. c. 525, 640; Т. 7 c. 147.
Семантизація категорії мовчання в англомовному художньому дискурсі: Монографія. – Новая книга, 2008. – 29 с.
МХАТ Второй. Опыт восстановления биографии. – Московский Художественный Театр, 2010. – С. 222 – 235.
Белицкая А. А. О роли хезитационных пауз в спонтанной речи // Филология и литературоведение. – 2014. – № 2.
References:
Stanislavskii K. S. Sobranie sochinienii: V 9 t. M.: Iskusstvo, 1989.
Zvereva N. A., Livnev D. G. Slovar’ teatralnykh terminov (sozdaniie akterskogo obraza). – M.: GITIS, 2007. – 136 s.
Stanislavskii K. S. Rabota aktera nad soboi. – 2015. – T. 4. s. 125; Т. 5. s. 525, 640; Т. 7 s. 147.
Semantyzaciia katehorii movchannia v anhlomovnomu khudorzhniomu dyskursi: Monohrafiia. – Novaiia kniga, 2008. – 29 s.
MHAT Vtoroi. Opyt vosstanovleniia biografii. – Moskovskii Khudorzhestviennyi Teatr, 2010. – S. 222 – 235.
Belitskaiia A. A. O roli khezytatsyonnykh pauz v spontannoi rechi // Filologiia i literaturoviedieniie. – 2014. – № 2.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.
Цей твір ліцензовано за ліцензією Creative Commons Із зазначенням авторства 4.0 Міжнародна.