МОДЕЛЬ ДИТЯЧОГО ТЕАТРУ В КОНТЕКСТІ ДІАЛОГУ КУЛЬТУР

Є. П. Воропаєв, Г. Л. Вороніна

Анотація


У процесі розбудови нової української школи зростає значення засобів художньо-естетичного виховання в реалізації завдань становлення цілісної особистості дитини. Інтегруючу функцію при цьому виконує театральна діяльність, яка є ефективним шляхом громадянського, морально-етичного виховання. Театральна творчість сприяє формуванню спостережливості, здатності до співчуття, готовності до співдії завдяки домінуванню діалогу як єдності вербальних і невербальних спілкувань між педагогом і учнями, обміну особистісними духовними цінностями; розвитку культури спілкування й соціокультурних відносин. Багаторічний досвід роботи з дитячими творчими колективами засвідчує, що дитячий театр в контексті діалогу культур утілює ідею синкретизму всіх мистецтв, об'єднує навчально-виховний та творчий процеси, допомагає вирішувати загальнопедагогічні завдання, пов'язані із формуванням емоційної культури, пізнання й усвідомлення реальних життєвих явищ, збагачення естетичного досвіду дитини.

Ключові слова: діалог, діалог культур, художньо-естетичне виховання, театральна діяльність, модель дитячого театру, художня творчість.

кандидат психологических наук, Воропаев Е.П., кандидат педагогических наук, Воронина Г.Л. Модель детского театра в контексте диалога культур / Харьковский национальный университет искусств имени И.П.Котляревского, Украина, Харьков / Харьковская академия непрерывного образования, Украина, Харьков

В процесе становления новой украинской школы усиливается значение способов художественно-эстетического воспитания в реализации заданий становления целостной лисности ребенка. Интегрирующую функцию в этом выполняет театральная деятельность, которая является эффективным путем гражданского, морально-этического воспитания. Театральное творчество создает условия для формирования наблюдательности, способности к сопереживанию, готовности к совместной деяльтельности благодаря доминированию диалога как единства вербальных и невербальных общений между педагогом и учениками, обмена духовными ценностями; развитие культуры общения и социокультурных взаимоотношений. Многолетний опыт работы с детскими творческими коллективами свидетельствует о том, что детский театр в контексте диалога культур содержит идею синкретизма всех искусств, объединяет учебно-воспитательный и творческий процессы, помогает решить общепедагогические задачи, связанные с формированием культуры эмоций, познания и понимания явлений реальной жизни, обогащения эстетического опыта ребенка. 

Ключовые слова: диалог, диалог культур, художественно-эстетическое воспитание, театральная деяльность, модель детского театра, художественное творчество.

PhD in Psychology, Voropayev Y. P., PhD in Pedagogic, Voronina H. L. Children’s theater model in the context of the dialogue of cultures / I. P. Kotlyarevsky National University of Arts, Ukraine, Kharkiv / Kharkiv Academy of Postgraduate Education, Ukraine, Kharkiv

Development of the new Ukrainian school implies widespread use of artistic and aesthetic education for solving tasks of becoming a holistic child. Children’s theatrical activity wherein can perform an integrating function; it can be an effective method of civil, moral and ethical education. Theatrical creativity leads to form an observation and ability to sympathize with another; it develops readiness for co-creation through the dominance of dialogue as a unity of verbal and non-verbal communications between the teacher and students. It makes conditions for the exchange of personal spiritual values and also improves sociocultural relations. Many years of experience working with children’s creative teams shows that children’s theater through the dialogue of cultures embodies the idea of syncretism of all arts; it combines teaching, educational and creative processes, helps to solve general pedagogical tasks related to the formation of emotional culture, cognition and awareness of real life phenomena and enrichment of the child’s aesthetic experience.

Keywords: dialogue, dialogue of cultures, artistic and aesthetic education, theatrical activity, children’s theater model, artistic creativity.


Повний текст:

PDF

Посилання


Кассиль Л. Кондуит и Швамбрани. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: – http://loveread.ec/read_book.php?id=29788&p=1

Комплексна програма художньо-естетичного виховання учнів загальноосвітніх та позашкільних закладах // Книга заступника директора з виховної роботи: Довідково-методичне видання / Упоряд. С. В. Кириленко, Н. І. Косарєва. – Харків: Торсінг плюс, 2006. – С.94-134.

Концепція художньо-естетичного виховання учнів у загальноосвітніх навчальних закладах // Книга заступника директора з виховної роботи: Довідково-методичне видання / Упоряд. С.В. Кириленко, Н. І. Косарєва. – Харків: Торсінг плюс, 2006. – С.85-93.

Шарко В. Д. Сучасний урок: технологічний аспект / Посібник для вчителів і студентів. – К., 2006. – 220с.

References:

Kassil L. Konduit i Shvambraniya. [Еlektronnyi resurs]. – Rezhym dostupa: – http://loveread.ec/read_book.php?id=29788&p=1

Kompleksna prohrama hudozhno-estetychnoho vykhovannia uchniv zahalnoosvitnich ta pozashkilnych zakladiv // Knyha zastupnyka dyrektora z vychovnoi roboty: Dovidkovo-metodychne vydannya / Upor. S. V. Kyrychenko, N. I. Kosareva. – Kharkiv: Torsinh plus, 2006. – S.94-134.

Kontseptsiia hudozhno-estetychnoho vykhovannya uchniv zahalnoosvitnich ta pozashkilnych zakladiv // Knyha zastupnyka dyrektora z vychovnoi roboty: Dovidkovo-metodychne vydannya / Upor. S. V. Kyrychenko, N. I. Kosareva. – Kharkiv: Torsinh plus, 2006. – S.85-93.

Sharko V. Suchasnyi urok: tekhnolohichnyi aspect / Posibnyk dla vchyteliv i studentiv. – К., 2006. – 220s.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


Ліцензія Creative Commons
Цей твір ліцензовано за ліцензією Creative Commons Із зазначенням авторства 4.0 Міжнародна.
 


тИЦ и PR сайта naukajournal.org