INNOVATIONS IN CHILDREN'S PLAYBOOK ARCHITECTURE

Karolina Kasianenko

Abstract


It is noted that the trend in recent years is an edition created with the help of AR-technology. Varieties of play books is structured by class. It is noted that Ukrainian publishers are now actively searching for all new forms for their products. It is noted about the respectable achievements in the production of books for children, but it is emphasized that the editorial and publishing processing and design require constant attention of professionals. Material and constructive innovations in the architecture of children's books and their influence on the efficiency of perception by the recipient are considered. The status and trends of this design industry are clarified. Types of gamebooks are structured into classes.

Keywords: book architecture, playbook, media.


Full Text:

PDF

References


Аметова, Л. М. (2020). Особливості художньої мови української мисткині Євгенії Гапчинської. Innovative Solutions In Modern Science, 6(42). doi: 10.26886/2414-634X.6(42)2020.14

Балан, А. (2019). Сучасна дитяча книга-іграшка як дизайн форма поліграфічної продукції. Співдружність наук: архітектура, економіка, право: матеріали VІІ Всеукраїнського студентського наукового симпозіуму (м. Івано-Франківськ, 15-16 листопада 2019 року). Івано-Франківськ: Редакційно-видавничий відділ Університету Короля Данила, 14.

Бессараб, А. О., & Дерев'янко, Н. В. (2018). Видавничі стандарти та дизайнерське вирішення української абетки. Держава та регіони. Серія: Соціальні комунікації, (3), 61-68.

Бычков, В. В. (2002). Лексикон нонклассики. Художественно-эстетическая культура ХХ века. Москва : РОССПЭН.

Валуєнко, Б. В. (1976). Архітектура книги. Київ : Мистецтво.

Горбач, М. (2021). Історії, що занурюють глибше, або книжки з доповненою і віртуальною реальностями. Читомо — Культурно-видавничий проект. https://chytomo.com/istorii-shcho-zanuriuiut-hlybshe-abo-knyzhky-z-dopovnenoiu-i-virtualnoiu-realnostiamy/

Детская книга-игрушка «Кашалот». (2021, июль, 02).

Кононенко, М. В. (2017). Книжка-іграшка як перспективний видавничий продукт на сучасному книжковому ринку. Integrated communications, (4), 70-74.

Купріян О. Читати граючись. 10 українських інтерактивних книжок для дітей і підлітків. (2021, червень, 02).

Малик, Г. (2011). Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії. Вінниця : Теза.

Петренко, О. В. (2015). Проблема якості друкованих дитячих книг в Україні в контексті сучасної едиціології. Вісник Харківської державної академії культури, 48, 57–66.

Писк — интерактивная книга на iPad. Всё об iPadipadstory.ru 13 сентября 2011. (2 июля 2021)

Підопригора, С. В. (2020). Інтерактивні книги-ігри: український контекст. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Сер.: Філологія, 46, 3. doi: https://doi.org/10.32841/2409-1154.2020.46-3.23

Світлична, О. (2017). Типові ознаки пластичної мови м’якої дитячої книги. Актуальні проблеми історії, теорії та практики художньої культури, (38), 194-202.

References:

Ametova, L.M. (2020). Osoblyvosti khudozhnoi movy ukrainskoi mystkyni Yevhenii Hapchynskoi [Peculiarities of the artistic language of the ukrainian artist Yevhenia Gapchynska]. Innovative Solutions In Modern Science, 6 (42). doi: 10.26886 / 2414-634X.6 (42) 2020.14 [in Ukrainian].

Balan, A. (2019). Suchasna dytiacha knyha-ihrashka yak dyzain forma polihrafichnoi produktsii [Modern children's toy book as a design form of printing products]. Spivdruzhnist nauk: arkhitektura, ekonomika, pravo: Proceedings of the VII All-Ukrainian Student Scientific Symposium (Ivano-Frankivsk, November 15-16, 2019). Ivano-Frankivsk: Editorial and Publishing Department of King Danylo University, 14. [in Ukrainian].

Bessarab, A. O., & Derevianko, N. V. (2018). Vydavnychi standarty ta dyzainerske vyrishennia ukrainskoi abetky [Publishing standards and design solution of the Ukrainian alphabet]. Derzhava ta rehiony. Seriia: Sotsialni komunikatsii, (3), 61-68. [in Ukrainian].

Bychkov, V. V. (2002). Leksikon nonklassiki. Hudozhestvenno-jesteticheskaja kul'tura HH veka [Lexicon of nonclassics. Artistic and aesthetic culture of the twentieth century]. Moscow: ROSSPEN. [in Russian]

Valuienko, B. V. (1976). Arkhitektura knyhy [Architecture book]. Kyiv: Mystetstvo. [in Ukrainian].

Horbach, M. (2021). Istorii, shcho zanuriuiut hlybshe, abo knyzhky z dopovnenoiu i virtualnoiu realnostiamy [Stories that dive deeper, or books with augmented and virtual realities]. Chytomo — Kulturno-vydavnychyi proekt. https://chytomo.com/istorii-shcho-zanuriuiut-hlybshe-abo-knyzhky-z-dopovnenoiu-i-virtualnoiu-realnostiamy/ [in Ukrainian].

Detskaja kniga-igrushka «Kashalot» [Children's toy book "Sperm whale"]. (2021, July 02).

Kononenko, M. V. (2017). Knyzhka-ihrashka yak perspektyvnyi vydavnychyi produkt na suchasnomu knyzhkovomu rynku [Toy book as a promising publishing product in the modern book market]. Integrated communications, (4), 70-74.

Kupriian O. Chytaty hraiuchys. 10 ukrainskykh interaktyvnykh knyzhok dlia ditei i pidlitkiv [Read while playing. 10 Ukrainian interactive books for children and teenagers]. (2021, cherven, 02). [in Ukrainian].

Malyk, H. (2011). Nezvychaini pryhody Ali v kraini Nedoladii [Ali's unusual adventures in the land of Nedoladi]. Vinnytsia : Teza. [in Ukrainian].

Petrenko, O. V. (2015). Problema yakosti drukovanykh dytiachykh knyh v Ukraini v konteksti suchasnoi edytsiolohii [The problem of quality of printed children's books in Ukraine in the context of modern ediology]. Visnyk Kharkivskoi derzhavnoi akademii kultury, 48, 57–66. [in Ukrainian].

Pisk — interaktivnaja kniga na iPad Vsjo ob iPadipadstory.ru 13 sentjabrja [Squeak - an interactive book on the iPad All about iPadipadstory.ru] (2011). http://www.ipadstory.ru/ridi-5-pisk-na-ipad.html (2021, July 02). [in Russian]




DOI: https://doi.org/10.26886/2414-634X.3(47)2021.12

Refbacks

  • There are currently no refbacks.